10 yıllık bir araştırmanın sonucunda, şiddet içerikli oyunlar ile şiddet eğilimli olmanın arasında bir bağ bulunamadı

Video oyunları popüler hale geldiğinden, neredeyse her yıl oyunlarda bazı şeyler suçlanıyor. Özellikle Amerika'daki her suç olayında biri suçu oyuna yüklüyor. Sadece Amerika'da değil, ülkemizde de milyonlarca kişinin izlediği haber programlarında oyunların suçlandığını gördük.

Son araştırmalarla birlikte oyuncuların yıllardır kızgınlığı bilim tarafından kanıtlandı. Cyberpsychology'nin 10 yıllık Growing with Grand Theft Auto çalışması sonucunda; Şiddet içeren oyun oynayan çocukların şiddet eğilimi gösterdiği ve oyunla herhangi bir bağlantısı olmadığı ortaya çıkmıştır. Çalışma yaklaşık 10 yıl sürdü ve kişi merkezli çağdaş bir çalışma tarzı ile gerçekleştirildi. Yani sadece verilere dayalı değil; Çocukların sosyo-ekonomik yapısı, cinsiyeti, ikamet yeri gibi çeşitli değişkenler kullanılmıştır. Ayrıca çocuklar farklı ırklardan seçildi.

Araştırma sonucunda genel olarak erkeklerin kızlardan daha fazla şiddet içeren oyunlar oynadıkları, ancak oyunlar ile şiddet eğilimleri arasında bir bağlantı olmadığı ortaya çıktı. Araştırma sonucunda, çocukluk döneminde yüksek yoğunluklu oyun oynayan çocukların% 4'ü şiddete yüksek,% 23'ü orta şiddette ve% 73'ü düşük oranda şiddet eğilimi göstermiştir. Bu rakamlar aynı zamanda normal bir toplumun şiddet eğilimine çok yakındır. Çalışmanın tam başlığı "Grand Theft Auto ile Büyümek:Ergenlerde Şiddet İçeren Video Oyunu Oynamanın Boylamsal Büyümesine İlişkin 10 Yıllık Bir Çalışma" dır.

Bunlara da Göz Atın

A Way Out’un geliştiricisi, yeni oyunu It Takes Two’dan sıkılan olursa 1000 dolar vereceğini söyledi

Josef Fares'in daha önce Brothers: A Tale of Two Sons ve A Way Out ile tanınan yeni oyunu It Takes Two hakkında çok iddialı bir şekilde konuştu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir